O mnie

SEO i analiza danych to moje pasje, którymi uwielbiam się dzielić z innymi. Najczęściej kwestionuje swoją wiedzę, aby ponownie ją zweryfikować.

Sebastian Heymann

Specjalista SEO R&D

SEOwe doświadczenie

Head of SEO
25 osobowy trójdziałowy zespół
prawie
4 lata doświadczenia
(agencja)

Neurochirurg SEO
w zespole marketingu.
Obsługa SEO także czytajp.pl.
(inhouse)

Head of SEO & Analytics
e-podroznik.pl
(inhouse)

Konsultant SEO dla pragma.pl przed migracją na pragmago.pl
(konsultant)

Team Leader SEO
3 osobowy dział

przepisy.pl , royalcanin.pl ,
tchibo.pl
(agencja)

Osiągnięcia

Jak naprawdę działa przekierowanie wewnątrz domenowe oraz przekierowanie między domenowe? Inny sposób działania, z innymi efektami, z innymi weryfikacjami Googlebota.

Dwa i pół roku testów, nie tylko moich, ale wykonywanych ze specjalistami z EACTIVE, a także innymi ekspertami w branży.

Metodologia testów technicznych SEO

W testach technicznych badamy sposoby zachowania się Googlebota, crawlowanie, przetwarzanie adresów URL po stronie Google, indeksowanie czy renderowanie. Najważniejsza jest dokładna weryfikacja stanu indeksacji w Google Search Console czy crawlowania w logach serwera.

Metodologia testów Link Buildingowych

W badaniach link buildingowych wykorzystujemy stronę źródłową i stronę docelową do pomiaru zależności podczas pozyskiwania różnego rodzaju linków. Testy zawsze powtarzamy kilka razy, aby mieć pewność, że dany czynnik działa w taki, a nie inny sposób.

Metodologia testów treści pod kątem SEO

W badaniach contentu badamy wpływ występowania czynników treści na wartość adresu URL, jego ranking oraz wpływ na linki wewnętrzne i zewnętrzne.

Mój indekser wyróżnia się na tle innych:

  • wykorzystałem systemy przetwarzania Googlebota (Processing w procesie indeksowania)
  • nie jest zrobiony na podstawie linków, które mogą obniżać ranking URLa do zindeksowania
  • zawiera zaawansowany system śledzenia i docierania Googlebota do indeksowanych URLi
  • uwzględniłem elementy, które pomijane są w indekserach (know-how).

Zaobserwowałem, przetestowałem na kilka sposobów i opisałem tzw. wartość strony, którą musisz osiągnąć, aby konkretny adres URL z Twojego serwisu został zindeksowany.

Wartość MVTI uzyskujesz za pomocą dwóch grup czynników:

  • onURL (Content, Page Experience, Technical SEO)
  • offURL (duplicate URL, internal & external links, request index)

Opisane zostało to podczas Webinaru Linkhouse na temat stworzenia własnego indeksera.

Dokonałem podziału i przygotowania modelu statystycznego, który pozwala na dokładne wyliczenie ile Twojego ruchu to SEO, a ile to Brand czyli Direct SEO.

Prezentacja została przedstawiona na Festiwalu SEO 2022 w Katowicach.

Jedno z najtrudniejszych zadań z jakimi przyszło mi się spotkać. Stworzenie algorytmu opartego o elementy sztucznej inteligencji, który ma za zadanie pomagać dobierać kampanie link buildingowe w oparciu o budżet i cele klienta.

Prezentacja o Link Plannerze wygłoszona na konferencji SEO Poland.

Stworzyłem logikę działania pierwszego na świecie narzędzia do planowania kampanii Link Buildingu, który na podstawie danych wejściowych:

  • sugeruje miejsca, które warto linkować
    • uwzględniając historie linkowania
    • uwzględniając bieżącą widoczność
    • uwzględniając potencjał witryny
  • sugeruje portale, z których warto pozyskać linka
    • na podstawie algorytmu z uwzględnieniem AI
    • na podstawie indeksacji
    • na podstawie bieżących dynamicznych parametrów

Zebrałem informacje, określiłem hipotezę – przetestowałem i zdefiniowałem na nowo echo po linkach zewnętrznych oraz czym jest ghost link.

Pierwsza prezentacja wygłoszona na Barcampie SEO w Zielonej Górze.

Z zespołem specjalistów SEO w EACTIVE – obliczyliśmy ile przekazują poszczególne atrybuty REL: domyślny, nofollow, UGC, sponsored.

Po licznych analizach jako pierwszy w branży powiedziałem, że duplikacja treści nie jest czynnikiem rankingowym, ani nie wpływa negatywnie na serwis.

Prezentacja została wygłoszona na Festiwalu SEO 2021 w Katowicach.

Przez wiele miesięcy pracowałem nad tym jak Google komunikuje się z właścicielami witryn i jakie dane nam udostępnia.

Rozpracowałem metodologię skuteczności oraz zachowania Googlebota podczas każdego stanu indeksacji stron w serwisie.

Z zespołem Off-Site z EACTIVE #wiemyjak przerobiliśmy masę testów, jednocześnie znajdując złoty środek do realizacji testów.

Wykonywaliśmy około 120-150 testów miesięcznie przez kolejne 2 lata.

Na konferencji SEMkrk 6 marca 2020 opowiedziałem o tym jak ważna i pomijana w analizach jest indeksacja linków zewnętrznych oraz jak kluczowa jest indeksacja treści na stronach internetowych podając przykład komentarzy w serwisie Surfer.com.

Na konferencji SEMkrk 6 marca 2020 opowiedziałem o tym, że podstawą działań SEO powinna być klasteryzacja i targetowanie słów kluczowych zgodny z tym do czego dąży Google – do zaspokojenia jak najszybciej intencji użytkownika.

Backlink Management to metoda, która pozwoli na uzyskanie największej możliwej wartości z linków zewnętrznych. Uwzględnia odpowiednia przekierowania, anchory i wiele innych sztuczek, które można wykonać.

Opracowałem metodę budowy struktury w oparciu o automatyczną treść z bazy danych, gdzie nie były w żaden dopisywane akapity treści przez użytkowników. Oczywiście podstawą tego typu działania jest analiza i klasteryzacja słów kluczowych.

Przykład zbudowanej struktury: https://www.e-podroznik.pl/cenniki-biletow-online

Opracowałem metodę realizacji migracji SEO na podstawie serwisu przepisy.pl. Model ten następnie został wykorzystany w serwisie royalcanin.pl.

Nie ma żadnego zindeksowanego źródła z tamtego okresu, który pokazywałby w jaki sposób dokonać takiej migracji.

LINK

Lista prelekcji i webinarów

Czasopisma

Sprawny Marketing
Nr 3(17) 2021

Szef Sprzedaży
nr 61 – 2022

Nowa sprzedaż
nr 6 (36) 2021

e-commerce & digital marketing
#22 2022

Online Marketing Magazyn
04-05.2022

Online Marketing Magazyn
12.2021 – 01.2022

Online Marketing Magazyn
08-09.2021

Online Marketing Magazyn
06-07.2021

Social Media Manager Magazyn
02-03.2022

Callback24:
Jak skutecznie pozycjonować
sklep internetowy?

e-commerce & digital marketing
#22 2022

magazyn w praktyce
nr 2 (267) 2021

Galeria wzmianek

… bo nie ma nic bardziej cennego, kiedy inni zaczynają cytować Ciebie.

Krzysiek wspomniał o mnie w kontekście „przeindeksowania strony przez Google”. Mianowicie zarówno Krzysiek w swoich testach, jak i my w EACTIVE w naszych zauważyliśmy, że Google jeżeli widzi niewielką zmianę to nie przeindeksowuje podstrony – nie poświęca na to zasobów.

Mowa tutaj o tzw. istotności zmiany, która od tamtego czasu nie została w żaden sposób przez nikogo dokładniej zbadana.

#brak zdjęcia

Rafał wrzucił mój cytat dotyczący linkowanie wewnętrznego, który idealnie pasował do prezentacji Rafała, która dotyczyła właśnie linkowania wewnętrznego.

Wyświetlone zostało zdjęcie przez Szymona, który zgodził się z moją mocno potwierdzoną hipotezą, że crawl budget nie jest czynnikiem rankingowym. Oczywiście jego elementy mocno zależą od kondycji witryny i linków (wewnętrznych i zewnętrznych) ale jego wielkość nic nie oznacza z punktu widzenia rankowania w SEO.

#brak zdjęcia

Paweł podczas konferencji wspomniał o metodzie na Sebastian – odnośnie linkowania zewnętrznego. Mianowicie chodzi o to, że w Link Plannerze zastosowałem zasadę 33% w anchorach linków zewnętrznych. Linki Exact Match Anchor, URL oraz Brand, aby uniknąć możliwość uzyskania kary za anchory, które w kilka lat temu mogły mieć miejsce.

Krzysztof Marzec – I Love SEO and Content

Sebastian Heymann w 2021

Inne spojrzenie na SEO

Wszystko co usłyszę poddaje pod wątpliwość. Kiedy coś przetestuje, a czytam, że ktoś ma inną obserwacje – testuje ponownie. Upewniam się i zawsze dążę do 98% pewności, że coś działa w taki, a nie inny sposób.

Masz pytania?

98%

Znalezienie odpowiedzi

W tylu procentach udaje mi się znaleźć odpowiedź na „obecny stan serwisu” i jego efekty.

80+

Wyszkolonych osób

Tyle osób uczyłem na spotkaniach i szkoleniach.

999+

SEO dla stron WW

Od strategii, przez realizacje. Odzyskanie widoczności po spadkach.

Nie trać czasu na szukanie odpowiedzi